در آخرین روزهای سال 1402، صندلی مدیرعامل سایپا از «محمدعلی تیموری» به «جواد توسلی مهر» رسید.
بعد از این انتصاب تغییر و تحول در سطوح مدیریتی این شرکت قابل پیش بینی بود ، اما به هیچ وجه به نظر نمی رسید که توسلی مهر برای این کار به این سرعت دست به کار شود و در آخرین روزکاری سال به تغییرات گسترده در شرکت های زیرمجموعه این گروه دست بزند.
مدیرعامل جدید سایپا طی احکامی جداگانه مدیران ۷ زیر مجموعه نارنجی پوشان را تغییر داد.
تغییرات مدیریتی در مجموعه سایپا به شرح زیر هستند:
«مجید آقایی» به پست مدیرعاملی زامیاد رسید و جانشین علیزاده شد. حال آنکه تیموری پیش از خروج خود در تاریخ شانزدهم اسفند 1402، یک مدیر جدید را برای زامیاد برگزید. از این رو به نظر میرسد خروج تیموری از سایپا چندان پیشبینی شده نبوده است!
«عبدالله سلطانی» به عنوان مدیرعامل پارس خودرو منصوب شد.
«مهدی صادقی کاشان» عنوان مدیرعاملی شرکت سایپاکاشان را دریافت کرد.
«محمدعلی حیاتی» بهعنوان مدیرعامل شرکت سازه گستر سایپا منصوب شد. او جایگزین «مهرداد معلمان» شده است.
«اردلان حسینی» منصب مدیرعاملی سایپا یدک را دریافت کرد و جایگزین «مجتبی معظمی» شد.
«علی میرزایی» مدیرعامل سرمایهگذاری رنا شد تا جایگزین «فرزاد ناظمی» شود.
مدیرعامل باشگاه ورزشی سایپا نیز تغییر کرد. پیش از این «سید مهدی حسینیپور» مدیریت تیم ورزشی سایپا را برعهده داشت. اکنون «محمد محمدی» دروازهبان اسبق تیم ملی مدیر تیم ورزشی سایپا شده است.
در این بین تنها مدیرعامل سایپا دیزل بدون تغییر به فعالیت خود ادامه میدهد.
تغییرات مدیران سایپا درحالی صورت میگیرد که تیم خودرویی وزارت صنعت نیز تغییر کردهاند. سایپا طی دو سال اخیر روند ضعیفی در تولید و عرضه خودرو داشت. عرضه ناکافی شاهین به بازار، قیمت این خودرو را بهشدت در بازار افزایش داد. همچنین پروژههای این شرکت همچون کادیلا، سایپا آریا و شاهین پلاس به مرحله تجاریسازی نرسیدند. روند کند و ضعیف سایپا در تولید و عرضه خودرو، باعث شده است تا توازن بازار برهم بخورد. سایپا به عنوان یکی از دو خودروساز بزرگ کشور، نقش پررنگی در مدیریت بازار خودرو ایفا میکند. اکنون فعالان بازار خودرو انتظار دارند تا مدیران جدید سایپا، رویه بهتری را برای این شرکت و زیرمجموعههای آن ترسیم کنند.
ارسال نظرات